ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
Σχολιάστε

Μια παράσταση για τις «Ευτυχισμένες Μέρες» μας στο Bios Main

Δεν θέλω μήτε να καθοδηγήσω μήτε να βελτιώσω μήτε να απομακρύνω τους ανθρώπους από την ανία. Θέλω να φέρω την ποίηση στη δραματουργία, μια ποίηση που πέρασε μέσα από το κενό και κάνει μια καινούργια αρχή σε έναν καινούργιο χώρο. | Σ. Μπέκετ
 …..
Το κείμενο του Μπέκετ γραμμένο στα 1960 παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Cherry Lane Theater της Νέας Υόρκης στις 17 Σεπτεμβρίου 1961 και επιστρέφει έκτοτε διαρκώς σε σκηνικά ανεβάσματα σε όλο τον κόσμο. Σχεδόν ως «θεατρικό άλυτο». Η Γουίνυ «ενταφιασμένη ως επάνω από τη μέση της», στο κέντρο ενός τύμβου είναι το πρώτο θηλυκό θεατρικό προσωπείο του συγγραφέα που εξαντλεί όλες τις συγγραφικές (του) δυνατότητες στην αναζήτηση μιας γλώσσας του Υποκειμένου. Μια φωνή μονολογεί. Μάταια. Αυτή είναι η ελάχιστη μονάδα μέτρησης της ύπαρξης στα κείμενα του Μπέκετ. Η Γουίνυ μονολογεί και διαρκώς αναζητά μια επιβεβαίωση από τον Γουίλυ πως είναι εκεί και την ακούει. Άρα θα υπάρχει. Άρα θα υπάρχουν. Η Γουίνυ και ο Γουίλυ, λοξά ιδωμένοι, είναι το ποιητικό δίπολο των «Ευτυχισμένων Ημερών» που συνθέτει την ενότητά του μέσα σ’ έναν χώρο επινοημένο από τον συγγραφέα στην προσπάθειά του να αποτυπώσει «το πιο τρομερό πράγμα που θα μπορούσε να σου συμβεί.» Όμως η Γουίνυ επινοεί διαρκώς τρόπους «για να βγάλει τη μέρα της». Κι όταν νιώθει πως η γη τη ρουφά προς τα κάτω εκείνη τραγουδά.
…….
Η Παράσταση
Την παράσταση των «Ευτυχισμένων Ημερών» με την Όλια Λαζαρίδου στο ρόλο της Γουίνυ θα επιχειρήσουμε μέσα στο πλαίσιο του λεξιλογίου σκηνικής έρευνας που θέτει ερωτήματα και διαμορφώνει παραστασιακή μορφή στην προσπάθειά της να δώσει απαντήσεις. Μια δραματουργία που περνά μέσα από το ποιητικό κενό «και κάνει μια καινούργια αρχή σε έναν καινούργιο χώρο». «Ορθογραφώντας» το κείμενο και την ίδια στιγμή εξαντλώντας όλα τα μέσα και τα περιθώρια γνωριμίας με το σύμπαν «Μπέκετ». Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας θα ενεργοποιήσουμε διάφορους τρόπους. Και αρχικά: ένα πρωτότυπο εργαστήριο που θα λειτουργεί παράλληλα με τη διαδικασία των προβών, θα «πληροφορείται» απ’ αυτήν και θα την «πληροφορεί».
…………………
Δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης εργαστηρίου για το ανέβασμα της παράστασης φέρνοντας όσους ενδιαφέρονται λίγο πιο κοντά στο έργο του Σ.Μπέκετ. Δείτε σχετικές πληροφορίες εδώ 
 …
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου
Δραματουργία: Άγγελος Σκασίλας – Σύλβια Λιούλιου
Σκηνικός Χώρος: Μαρία Παπαδημητρίου
Διανομή:
Γουίνυ: Όλια Λαζαρίδου
Γουίλυ: Νίκος Φλέσσας
Πρεμιέρα: 18 Νοεμβρίου 2016 @ Bios Main
Bios εξερευνώντας τον αστικό πολιτισμό | Πειραιώς 84, 104 35 Αθήνα
Τ 210 3425335 | www.bios.gr | press@bios.gr
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s