Είδαμε
Σχολιάστε

Οι Σιδεράδες μοιράζουν γέλιο.

Ένα σιδεράδικο στην Γερμανία. Τρεις σιδεράδες και μια γυναίκα. Τι κοινό έχουν μεταξύ τους εκτός από το επάγγελμα τους? Έχουν και οι τρεις το παιδί του..άλλου! Και κάπως έτσι ξεκινά η ξεκαρδιστική κωμωδία του Σέρβου Μίλος Νίκολιτς στο θέατρο Αγγέλων Βήμα.

Ο γεννημένος στο Κοσσυφοπέδιο Μίλος Νίκολιτς, έχοντας ζήσει τον εμφύλιο σπαραγμό της χώρας του, ασκεί κριτική στις απάνθρωπες και άθλιες συνθήκες του πολέμου και καταδικάζει κάθε εθνικιστική συμπεριφορά. Μια βαλκάνια κωμωδία με πολλά νοήματα και μεγάλη δόση γέλιου! Όλα χάνουν την δύναμή τους κάτω από αυτό που τελικά πραγματικά μετράει: οι συμβολικές σχέσεις που χτίζονται στη ζωή του καθένα. Δεν υπάρχει εθνικισμός, μίσος, θάνατος παρά μόνο αγάπη.

Η σκηνοθεσία (Αυγουστίνος Ρεμούνδος) λαμβάνει τα πάντα υπόψιν της για να λειτουργήσει το έργο. Από τη δράση των ηθοποιών (Ερμόλαος Ματθαίου,Ερνέστος Βουτσίνος,Έφη Καραγιάννη, Αβραάμ Παπαδόπουλος) μέχρι την μουσική (String Demons), το φωτισμό (Βαγγέλης Μούντριχας) , τα κοστούμια και τα σκηνικά (Τόνια Αβδελοπούλου). Όλοι οι ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί σε ένα δύσκολο έργο να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον και το χαμόγελο του θεατή. Η δράση είναι συνεχής, όλο το έργο είναι μια πράξη από την αρχή μέχρι το τέλος και το γέλιο βγαίνει αβίαστα στο κοινό. Το κείμενο είναι ο οδηγός, αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι προϊόν όλων. Βλέμματα, κινήσεις, παύσεις, όλα λειτουργούν για να προκαλέσουν γέλιο και ταυτόχρονα σκέψη πίσω από τα φαινόμενα. Η μουσική και οι φωτισμοί είναι άρτια συνδεδεμένοι με την δράση, και αποτελούν ισχυρό μέλος της δραματουργίας.
Το κείμενο είναι πλούσιο σε χιούμορ και η δράση χτίζεται συνέχεια σαν παραλλαγή του ίδιου θέματος, το οποίο πολλαπλασιάζεται μέχρι το φινάλε. Χρησιμοποιώντας το κωμικό και το τραγικό μαζί, θέματα όπως ο πόλεμος, ο εθνικισμός, η ζήλεια αλλά και το ζήτημα του Πατέρα οδηγούν τον θεατή στο παράλογο και στην αμφισβήτηση του νοήματος μέσα από το πηγαίο γέλιο. Τους τρεις άνδρες τους ενώνει το επάγγελμα Σιδεράς. Κάτω από αυτή την ιδιότητα που χαρακτηρίζει και τις παλιότερες γενιές τους, ταυτίζονται μεταξύ τους, έρχονται πιο κοντά. Ο Ρώσος έχει το παιδί του Γερμανού, ο Γερμανός το παιδί του Σέρβου και ο Σέρβος το παιδί του Ρώσου! Ο κύκλος του παραλόγου κλείνει με το αδύνατο του ποιος να σκοτώσει ποιον ώστε να τιμωρηθούν όλοι. Μόνο που τελικά δεν χρειάζεται να γίνει αυτό. Το κάθε παιδί ανεξαρτήτως του πατέρα-σπερματοζωαρίου τελικά καταλήγει να είναι παιδί του άντρα που τον ανάθρεψε. Όλες οι φυλετικές διακρίσεις καταρρέουν. Το περιβάλλον, η κουλτούρα και η οικογένεια διαμορφώνουν τα παιδιά και όχι τα γονίδια. Το πραγματικό παιδί του Γερμανού είναι πιο Ρώσο και από τον ίδιο τον Ρώσο πατέρα που το μεγάλωσε.

Ο γεννημένος στο Κοσσυφοπέδιο Μίλος Νίκολιτς, έχοντας ζήσει τον εμφύλιο σπαραγμό της χώρας του, ασκεί κριτική στις απάνθρωπες και άθλιες συνθήκες του πολέμου και καταδικάζει κάθε εθνικιστική συμπεριφορά. Μια βαλκάνια κωμωδία με πολλά νοήματα και μεγάλη δόση γέλιου! Όλα χάνουν την δύναμή τους κάτω από αυτό που τελικά πραγματικά μετράει: οι συμβολικές σχέσεις που χτίζονται στη ζωή του καθένα. Δεν υπάρχει εθνικισμός, μίσος, θάνατος παρά μόνο αγάπη.

Κείμενο/Διονύσης Αναλυτής

Εισιτήρια και ώρες προβολών θα βρείτε εδώ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s