Είδαμε
Σχολιάστε

H «Frida κι άλλο» προκαλεί οπτικούς και συναισθηματικούς κραδασμούς.

Ντυμένη στα λευκά με δύο βαριά μποτάκια να δίνουν έμφαση στο περπάτημα της, καπνίζει μανιωδώς και συστήνεται στο κοινό της. Magdalena Carmen Frida Kahlo y Calderón. Αργότερα θα γίνει απλά Frida. Έντονη προσωπικότητα. Δύσκολη και προκλητική. Χαρακτηριστικό πρόσωπο και βαθύ βλέμμα. Η ιστορία της γνωστή αλλά χωρίς τις παρενθέσεις της. Ξεκινάει να μας μιλά για την παιδική της ηλικία. Εξιστορεί τα πάντα και περιγράφει αυτά που η ίδια σκέφτεται. Χωρίς να είμαστε βέβαιοι για τα συναισθήματα της παρατηρούμε σαστισμένοι την κυκλοθυμία της από λίπη σε θυμό και από θυμό σε ανακούφιση. Μικροσκοπικοί σκελετοί κρέμονται κάτω από την καρέκλα της οικειοποιώντας την παρουσία του θανάτου όπως συνηθίζεται άλλωστε στο Μεξικό. «Ντιέγκο γαμιέσαι» φωνάζει συχνά. Ζητά την εκδίκηση;  Λουλούδια δεν φοράει στο κεφάλι και δεν θρηνολογεί. Μεγαλώνει και υποφέρει παρά την φήμη που κερδίζει. Η ελευθερία της πλέον δεν την γεμίζει, ίσως γιατί δεν υπάρχει. Παγιδεύεται στο αλλοιωμένο της σώμα και παλεύει να διώξει εχθρούς και φόβους. Τώρα πλέον και ο Ντιέγκο είναι εχθρός, όχι όμως ο μεγαλύτερος.

Αυτή είναι η Frida των Fly Theatre. H Frida που θα δείτε και θα γνωρίσετε στο θέατρο 104.  Η γνωστή ζωγράφος από το Μεξικό με όσα σχόλια μπορούν να ειπωθούν για την ζωή της και όσες υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε για την ίδια.

Το θέαμα της παράστασης δεν κρύβεται στην ιστορία της αλλά στον τρόπο που η Κατερίνα Δαμβόγλου την διηγείται. Το σώμα της κεκτημένο πλέον από το πνεύμα της μεξικανής ζωγράφου περιφέρεται στη σκηνή, όσο η δύναμη συγκεντρώνεται στο πρόσωπο της ηθοποιού. Η φωνή της ανατριχιαστική αλλάζει απότομα από το ένα συναίσθημα στο άλλο σαν roller coaster που τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε όλες τις σημαντικές της στιγμές. Ο ρυθμός γρήγορος και τα λόγια πυκνά. Εντάσεις συχνές και κοφτές κλιμακώνονται μέχρι το τέλος με συνοδεία φωτισμού και ήχου. Κάποιες τις κρατάω στο μυαλό μου μέρες. Το σκηνικό ένας τρίπτυχος καμβάς που γεμίζει από χρώματα της Frida. Το ίδιο και η υπέροχη ενδυματολογική της παρουσία αφήνοντας την ζωή της να παίξει τον ρόλο της παλέτας. Πλοηγός του παραμυθιού ο Robin Beer. Στέκεται στην άκρη της σκηνής, ίσα να τον πιάνει το μάτι σου και χειρίζεται με εξαιρετική μαεστρία το φόντο της Frida μέσα από ένα προτζέκτορα. Είναι το χέρι που την αγκαλιάζει. Είναι τα φτερά της που την βοηθούν να πετάξει. Είναι η κορδέλα που ξετυλίγεται από τα σωθικά της. Είναι όλα όσα έζησε η Frida. Δυο τους με κινηματογραφικό τρόπο ακροβατούν σε ένα σχοινί με ακρίβεια και συγχρονισμό από εντελώς αντίθετες πλευρές. Εξαπατούν το μάτι και την φαντασία και σε μεταφέρουν σε έναν άλλο κόσμο, σε μίαν άλλη διάσταση. Οι πληροφορίες πολλές.

Γιατί με φέρατε εδώ;

Αναρωτιέται δικαίως μπροστά στο κοινό της. Απορεί βλέποντας τον εαυτό της στο παρόν. Τι επιμένουμε να αναζητάμε στις απομιμήσεις της Frida; Γιατί την ψάχνουμε σε μπλουζάκια και καρικατούρες; Η Frida πέθανε κι όπως όλοι όσοι εκπέμπουν δυνατά εν ζωή, αφήνουν ισχυρά ίχνη πίσω τους. Όσα πέρασε ακούγονται ηδονικά άσχημα και μαγνητίζουν την προσοχή. Μας αρέσει να ακούμε ξανά για το ατύχημα. Για τις αμέτρητες εγχειρήσεις. Για την ακινησία της. Για τον Ντιέγκο και τις αποβολές. Είμαστε αυτή. Είναι εμείς. Έχει κάτι που το θέλουμε πολύ. Η Frida δεν τελειώνει ποτέ. Η Frida έχει κι άλλο.

Κείμενο/ Άννα Κάντα

 

 

 

Πληροφορίες Παράστασης 

Κείμενα/Επεξεργασία Κειμένου: Κατερίνα Δαμβόγλου
Σκηνοθεσία: Fly Theatre (Κατερίνα Δαμβόγλου & Robin Beer)
Δραματουργία: Μιράντα Βατικιώτη
Σκηνογραφία/Ενδυματολογία: Ερμίνα Αποστολάκη
Φως/Ήχος: Robin Beer

Παίζουν: Κατερίνα Δαμβόγλου & Robin Beer

Μέρες: Κάθε Πέμπτη 21:15 στο θέατρο 104, Ευμολπιδών 41  Γκάζι

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s