Είδαμε
Σχολιάστε

Γυναικεία υστερία το «Με δύναμη από την Κηφισιά» του Καραντζά στο Νέο Κόσμο.

Φιγούρες που απέκτησαν το «φαίνεσθαι» πρόσφατα και μη γνωρίζοντας τι να το κάνουν, το άπλωσαν πάνω τους, γύρω τους, στα σπίτια τους, στην ζωή τους,  τυλίχτηκαν με αυτό και βγήκαν να το διατυμπανίσουν. Γραφικές, φωνακλούδες, υστερικές με κενότητα στη ζωή τους και χωρίς κανένα σκοπό ύπαρξης αν εξαιρέσεις την ματαιοδοξία τους.

Πότε δεν είχα την τύχη να δω το έργο αυτό των Κεχαϊδη και Χαβιάρα. Ο τίτλος του πάντα μου δημιουργούσε εντυπώσεις σαρκασμού και γελοιοποίησης που κρυφά ήξερα ότι θα ταυτιστώ. Χαιρόμουνα μετά της ύπαρξης ενός κειμένου και δη θεατρικού που θα έξυνε με μαεστρία τις ενοχλητικές αυτές κυρίες της Αθηναϊκής κοινωνίας (των προαστίων καλύτερα) και  να που ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και τι καλύτερο να συνδυαστεί με σκηνοθεσία Καραντζά στο θέατρο του Νέου Κόσμου.

Το main theme οι άντρες στη ζωή τους και η απόγνωση στην οποία τις οδηγούν. Τρείς στον αριθμό και μία ακόμα κόρη που ελπίζεις ότι θα αποτελέσει εξαίρεση από τις πρώτες γραμμές αλλά δεν..! Φιλενάδες λοιπόν έγκλειστες στο ίδιο σαλόνι, λίγο ποπ με τα ανάλογα χρώματα και τα αντίστοιχα εξαρτήματα. Σπουδαία προσθήκη μάλλον Καραντζά η κυρία Λυδία Φωτοπούλου στο άνοιγμα της σκηνής να κάνει ασκήσεις ποπού στον καναπέ παρακολουθώντας εκπομπές τύπου τελεμάρκετινγκ. Κι αν εν τέλει πιάσει και σφίξει ο ποπός; Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που η ίδια μοιραία κυρία περιαυτολογεί ότι κατέχει τον πιο ελκυστικό μακράν πο-πο από πολλές άλλες κυρίες. Περί αυτού του ποπού ξεκινάει το δικό της ερωτικό μαρτύριο με τον τενόρο που την έδιωξε. Παράλληλα η Γαλήνη Χατζηπασχάλη περισσότερο ενεργητική ως μόλις ερωτοχτυπημένη στρέφεται γύρω από έναν ξανθό που όλο έρχεται και φεύγει..πιλότος είναι; Δεν ξέρουμε. Ίσως και ναζί αλλά τι να το κάνεις άμα δίνει νόημα στη ζωή και ξεπερνάς τον χοντρό που σε ταλαιπωρούσε; Και μέσα σε αυτά τα αδιέξοδα έρχεται να προστεθεί αυτό της Έμιλυ Κολιανδρή με τον Αντώνη που μπορεί και να θέλει να της κάνει κακό αλλά δεν μπορεί να αντισταθεί στις σοκολάτες με παραισθησιογόνες ουσίες οργασμού (υπάρχουν όντως;) που συνεχώς τις στέλνει. Το ερώτημα όμως είναι ένα και συνεχές για το έργο αυτό. Η Ταϊλάνδη. Το ταξίδι που είχαν συμφωνήσει και οι τρείς τους να κάνουν ως σύμβολο ανεξαρτητοποίησης και έναρξη μιας νέας ζωής όπου θα προέχει ο εαυτός τους – ο ταλαίπωρος από τα αρσενικά-  και που εν τέλει δεν γνωρίζουμε αν το καταφέρνουν καθώς υπάρχει πάντα μια κλωστή επαναφοράς στο προσωπικό τους δράμα και στην εξάρτηση της επιβεβαίωσης τους – μέσω του εκάστοτε άντρα.  Έβαλα τελεία. So what;

Πρώτη σκέψη. Όλα αυτά δεν αφορούν μόνο τις γυναίκες βορείων ή νοτίων προαστίων. Η υστερία είναι συχνό βαρετό πλέον γυναικείο φαινόμενο και δεν πάει πάντα πακέτο με την κοινωνική κατάταξη. Εδώ λοιπόν είναι η πρώτη κατάρρευση των προσδοκιών μου για το έργο που δεν αφορά ίσως την συγκεκριμένη απόδοση αλλά το κείμενο καθαυτό. Δεύτερη σκέψη. Ο Καραντζάς που είναι; Πολύ διακριτικός σε αυτή την παράσταση. Το παραβλέπω και συνεχίζω να γελάω με τις γραφικές φιγούρες που μου θυμίζουν πρωταγωνίστριες σε σαπουνόπερες.   Οι ερμηνείες τους σίγουρα υπέροχες και αβίαστα ευχάριστες μα δε σου φτάνει. Δεν έχει ψεγάδια και ψάχνεις να βρεις τι σου άφησε. Θα γελάσεις, είναι σίγουρο και θα τις συμπαθήσεις κατά βάθος. Αναρωτάσαι πάλι τι σου άφησε και εστιάζεις στην ύπαρξη του τέταρτου ρόλου που ως παρατηρητής η κόρη Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, νέα σε ηλικία τις καθοδηγεί κατά πως την συμφέρει όσο καταλήγει να τις μιμείται. So what;  Το τελικό απόφθεγμα ανύπαρκτο όπως και της ζωής τους άλλωστε.  Να πάτε να το δείτε τώρα που δεν έχει άλλα sold out για έναν και μόνο λόγο. Αν είστε γυναίκες σίγουρα έχετε ματαιοπονήσει για πολλά ασήμαντα στη ζωή σας και ίσως αυτό το έργο να σας επαναφέρει στην τάξη και να καθρεφτιστεί το πόσο ανυπόφορες γινόμαστε – ω god – όταν μας χτυπάει την πόρτα η ανασφάλεια. Just that!

Κείμενο| Άννα Κάντα

Πληροφορίες Παράστασης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Σκηνικά: Άρτεμις Φλέσσα
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα
Παίζουν οι ηθοποιοί: Λυδία Φωτοπούλου, Έμιλυ Κολιανδρή, Γαλήνη Χατζηπασχάλη,
Ευδοξία Ανδρουλιδάκη
Κεντρική Σκηνή Θέατρο Νέου Κόσμου
Από 05.10.2017 μέχρι 01.04.2018

Τ: 2109212900 / F: 2109212901 / E: info@nkt.gr / http://www.nkt.gr / Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 11743, Αθήνα
ΜΕΡΕΣ / ΩΡΕΣ
Τετάρτη 18:30
Παρασκευή 21:15
Σάββατο 18:30
Κυριακή 21:30

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s