Είδαμε
Σχολιάστε

Παραισθησιογόνος Δον Κιχώτης με τον Άρη Σερβετάλη.

23ο Κεφάλαιο 2ο Βιβλίο.

Ο ιππότης κατακρημνίζεται στη σπηλιά του Μοντεσίνου και βιώνει ένα ενύπνιο παραλήρημα. Ο Δον Κιχώτης κρεμάμενος στον πάτο της σπηλιάς προσγειώνεται σε έναν άλλο κόσμο. Ελάχιστος φωτισμός βοηθάει αρχικά στο να αντιληφθούμε την ύπαρξη μάλλον παιδιών που τρέχουν ακανόνιστα γύρω του. Ο άλλοτε χαρακτηριζόμενος ρομαντικός και φαντασμένος ιππότης θα κληθεί να συμμετέχει σε αέναα παιχνίδια που δεν γνωρίζουν  δόλο αλλά έχουν  όρια και συνθήκες τις οποίες θα αποδεχτεί χωρίς να αμφισβητήσει.

Ο οργασμός κινήσεων και η στάση των ερμηνευτών είναι το κύριο συστατικό της απόδοσης και αυτό που ταιριάζει εδώ και χρόνια στον Άρη Σερβετάλη. Με ένα βλέμμα αθωότητας ο ηθοποιός ενσαρκώνει στην κυριολεξία -βουβός-  αυτό τον αγνό χαρακτήρα που εύκολα έχουν θεωρήσει αφελή οι δήθεν «ρεαλιστές». Στην παράσταση αυτή παρατηρούμε τον ιππότη να επιχειρεί συνεχώς επαναλαμβανόμενες υπέρογκες προσπάθειες επιτυχίας και ισορροπίας ενός κάθε φορά διαφορετικού παιχνιδιού μέχρι την στιγμή της εγκατάλειψης. Η εγκατάλειψη δεν συνδέεται με την αποτυχία στην περίπτωση του Δον Κιχώτη. Συνδέεται με κάτι άλλο μεγαλύτερο και δυνατότερο κάθε φορά. Κάτι που μπορεί ίσως να μοιάζει και στον θάνατο. Ο χώρος που εκτυλίσσονται αυτά τα παιχνίδια θυμίζει κάτεργο που αποτελείται από γήινα υλικά. Χώμα, σκοινί, δοκάρια, σανίδες και άνθρωποι.

Don_5©Γιώργος Καπλανίδης

Η Γερμανή θεωρητικός Γιόχαν Χουιζίνγκα αναφέρει στη βιβλιογραφία της την έννοια homo ludens στην ανάλυση της περί πολιτισμού και παιχνιδιού. Τον ίδιο όρο δανείζεται η Έφη Μπίρμπα και τον τοποθετεί στην αρχή του έργου πάνω σε ένα μεταβαλλόμενο χρωματικό πανί που εισάγει τον θεατή σε ότι θα ακολουθήσει. Οι ήχοι (Constantine Skourlis) έχουν έξτρα ρόλο στο σωματικό αυτό περφόρμανς καθώς αποχωρούν και εισέρχονται επιλεκτικά σε συνδυασμό πάντα με την δράση. Η «μουσική»  ακούγεται σαν τελετουργία που ταιριάζει με την ψιθυριστή φωνή της αφηγήτριας. Η διακριτική ανάγνωση του κειμένου που συνοδεύει κατά τόπους την περφόρμανς γίνεται στα γερμανικά από την Effi Rabsilber που είναι παρούσα στην σκηνή συμμετέχοντας στο παιχνίδι αποστασιοποιημένα. Είναι αυτή που θα φορέσει τα εντυπωσιακά πόδια αλόγου και θα περιφέρεται με βήματα προς τα πίσω προσομοιώνοντας άριστα την κίνηση αυτού του περήφανου ζώου.

Don_6©Γιώργος Καπλανίδης

 

Την ίδια στιγμή οι άντρες του έργου περπατάνε σε συγκεκριμένες γραμμές με σταθερό σχετικά ρυθμό στο χώρο σταματώντας μόνο όταν η Ιωάννα Τουμπακάρη και η Gema Galiana τους ακουμπήσουν απαλά τη σέλα στον ώμο και πατώντας στην παλάμη τους θα καβαλήσουν την ωμοπλάτη τους και θα ιππεύσουν με έναν μοναδικό τρόπο πάνω στη σκηνή. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μία από τις πιο εντυπωσιακές κινητικές «οφθαλμαπάτες» της παράστασης  αλλά θα την ξεπεράσει η σύλληψη του τέλους.  Ενός τέλους όπου αιωρούμενος ο Άρης Σερβετάλης με το πραγματικών διαστάσεων άλογο του, που κατάφερε και ξεκόλλησε ο Αχιλλέας Χαρίσκος από το έδαφος,  ανεβαίνουν πλέον στην συγγραφική διάσταση του Θερβάντες. Η επιβολή έντονου σκοταδιού με ένα ίχνος φωτιστικού φόντου (φωτ.σχεδιασμός Γιώργος Καρβέλας) δημιουργεί ξεκάθαρες σκιές των ανθρώπων γύρω τους. Όλοι στέκονται ακίνητοι σε ένα ανατριχιαστικό θέαμα που απότομα θα διακοπεί για να μας επαναφέρει από το όνειρο στον πραγματικό κόσμο.

Don_3©Γιώργος Καπλανίδης

Η ομάδα που συνετέλεσε σε αυτό την ονειρική ψευδαίσθηση φαίνεται να βασίζεται σε μια άριστη επιλογή καλλιτεχνών που δομημένα κλήθηκαν να πειραματιστούν σε ένα διαφορετικό σωματικό εγχείρημα ως εικαστικό σχόλιο περισσότερο παρά ως κλασσική δραματουργία. Αυτό επιβεβαιώνει μία συνέχεια και ένα προσωπικό στυλ της Έφη Μπίρμπα που μόνο θετικά μας εκπλήσσει από δουλειά σε δουλειά. Ακόμα και αν δεν είναι έτοιμο το θεατρικό κοινό σε τόσο προσωπικά καλλιτεχνικές εκφάνσεις ενός έργου που ξεφεύγουν από το κακοφορμισμένο σύνηθες, θα έπρεπε να νιώθει τυχερό που έχει την ευκαιρία να τις βιώσει σ’ ένα κατά τ ‘άλλα στάσιμο καλλιτεχνικά και θεατρικά περιβάλλον όπως είναι της Ελλάδας.

Αν δε κλοτσάτε λοιπόν συνήθως την τύχη σας, σπεύσετε να επιλέξετε θέση. Για 9 στο σύνολο παραστάσεις ο Δον Κιχώτης θα εμφανίζεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Καλή ενόραση.

 

Κείμενο| Άννα Κάντα


 

Ημέρες παραστάσεων: Πέμπτη 28/6, Παρασκευή 29/6, Σάββατο 30/6, Κυριακή 1/7, Δευτέρα 2/7, Τετάρτη 4/7

Παράταση παραστάσεων: Πέμπτη 5/7, Παρασκευή, 6/7, Σάββατο 7/7

Ώρες παραστάσεων:  Πεμ-Παρ-Σαβ-Δευ-Τετ 20:30 & Κυρ 19:00

Διάρκεια: 120 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: Διακεκριμένη: 22€, Κανονικό: 20€, Φοιτητικό 15€, Άνεργοι-Ατέλεια 10€

Προπώληση: Η προπώληση ξεκινά 7 Μαΐου 2018 και λήγει 21 Ιουνίου 2018: Διακεκριμένη-Κανονικό: 18€, Φοιτητικό: 13€, Άνεργοι-Ατέλεια: 10€

Προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr και σε όλα τα καταστήματα PUBLIC:

https://www.ticketservices.gr/event/efi-mpirmpa-don-kixotis-vivlio-2o-kef-23o/

 

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς 185 35

Ταμείο Θεάτρου | 210 4143 310 

Ώρες Ταμείου: 

Τρίτη έως Παρασκευή: 10.00 – 14.00 και 18:00 – 21:00

 

Don_2©Γιώργος Καπλανίδης

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία-δραματουργία-σκηνογραφία-κοστούμια: Έφη Μπίρμπα

Καλλιτεχνική συνεργάτις-σύμβλουλος δραματουργίας-επιμέλεια κειμένων: Μιχαήλα Πλιαπλιά

Κείμενα: Μιχαήλα Πλιαπλιά, Effi Rabsilber, Έφη Μπίρμπα

Σχεδιασμός φωτισμού: Γιώργος Καρβέλας

Συνθέτης-σχεδιασμός ήχου: Constantine Skourlis

Καλλιτεχνικός συνεργάτης-κατασκευή σκηνικού: Σωκράτης Παπαδόπουλος

Καλλιτεχνική συνεργάτις-κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Μακαρούνη

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Έλληνα

Βοηθός σκηνογράφου: Μυρτώ Λάμπρου

Βοηθός ενδυματολόγου: Δάφνη Ηλιοπούλου

Ερμηνευτές: Άρης Σερβετάλης, Αχιλλέας Χαρίσκος, Ιωάννα Τουμπακάρη, Effi Rabsilber, Διογένης Σκαλτσάς, Gema Galiana, Κυριάκος Σαλής

Κινηματογράφηση trailer-teaser: Γρηγόρης Πανόπουλος | makeyourownfilms.com

Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης

Γραφιστική: Πασχάλης Ζέρβας | wolframgrafik

Παραγωγή & Εκτέλεση παραγωγής: Rēs Ratio Network

 

Τrailer: https://vimeo.com/274528963

 

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και είναι συμπαραγωγή του Rēs Ratio Network με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s