Είδαμε, Νέα
Σχολιάστε

Ο Άρης Σερβετάλης ξανά στη σκηνή.Ο Δον Κιχώτης δεν είναι απλά μία παράσταση.

Σαν αγριόχορτο εμφανίστηκε, παράσταση σε κλειστό χώρο, για λίγες μέρες στη καρδιά του καλοκαιριού και παρόλα αυτά ρούφηξε το Αθηναϊκό κοινό δημιουργώντας ιδιαίτερες εντυπώσεις. Δεν περιμέναμε λιγότερα από την ομάδα της Έφης Μπίρμπα με πρωταγωνιστή τον Άρη Σερβετάλη. Η performance «Δον Κιχώτης, Βιβλίο 2ο, Κεφ. 23ο» γιατί περί performance πρόκειται, μετά από τα sold out του περασμένου Ιουλίου επαναλαμβάνεται αυτόν τον Οκτώβριο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά για 10 μόνο παραστάσεις.

Ο άλλοτε χαρακτηριζόμενος ρομαντικός και φαντασμένος ιππότης θα κληθεί να συμμετέχει σε αέναα παιχνίδια που δεν γνωρίζουν  δόλο αλλά έχουν  όρια και συνθήκες τις οποίες θα αποδεχτεί χωρίς να αμφισβητήσει. Ο οργασμός κινήσεων και η στάση των ερμηνευτών είναι το κύριο συστατικό της απόδοσης και αυτό που ταιριάζει εδώ και χρόνια στον Άρη Σερβετάλη. Με ένα βλέμμα αθωότητας ο ηθοποιός ενσαρκώνει στην κυριολεξία -βουβός-  αυτό τον αγνό χαρακτήρα που εύκολα έχουν θεωρήσει αφελή οι δήθεν «ρεαλιστές».

Στην παράσταση αυτή παρατηρούμε τον ιππότη να επιχειρεί συνεχώς επαναλαμβανόμενες υπέρογκες προσπάθειες επιτυχίας και ισορροπίας ενός κάθε φορά διαφορετικού παιχνιδιού μέχρι την στιγμή της εγκατάλειψης. Η εγκατάλειψη δεν συνδέεται με την αποτυχία στην περίπτωση του Δον Κιχώτη. Συνδέεται με κάτι άλλο μεγαλύτερο και δυνατότερο κάθε φορά. Κάτι που μπορεί ίσως να μοιάζει και στον θάνατο. Ο χώρος που εκτυλίσσονται αυτά τα παιχνίδια θυμίζει κάτεργο που αποτελείται από γήινα υλικά. Χώμα, σκοινί, δοκάρια, σανίδες και άνθρωποι.

Πέμπτη σκηνοθετική δουλειά της Έφης Μπίρμπα βασισμένη στο έργο του Μιχαήλ Θερβάντες Δον Κιχώτης και η ίδια επιλέγει γερμανική αφήγηση βάζοντας υπέρτιτλους να συνοδεύουν την εξέλιξη. Οι ήχοι (Constantine Skourlis) έχουν έξτρα ρόλο στο σωματικό αυτό περφόρμανς καθώς αποχωρούν και εισέρχονται επιλεκτικά σε συνδυασμό πάντα με την δράση. Η «μουσική»  ακούγεται σαν τελετουργία που ταιριάζει με την ψιθυριστή φωνή της αφηγήτριας. Η διακριτική ανάγνωση του κειμένου που συνοδεύει κατά τόπους την περφόρμανς γίνεται από την Effi Rabsilber που είναι παρούσα στην σκηνή συμμετέχοντας στο παιχνίδι αποστασιοποιημένα. Είναι αυτή που θα φορέσει τα εντυπωσιακά πόδια αλόγου και θα περιφέρεται με βήματα προς τα πίσω προσομοιώνοντας άριστα την κίνηση αυτού του περήφανου ζώου.

Η ομάδα που συνετέλεσε σε αυτό την ονειρική ψευδαίσθηση φαίνεται να βασίζεται σε μια άριστη σύγκλιση καλλιτεχνών που δομημένα κλήθηκαν να πειραματιστούν σε ένα διαφορετικό σωματικό εγχείρημα ως εικαστικό σχόλιο περισσότερο παρά ως κλασσική δραματουργία. Αυτό επιβεβαιώνει μία συνέχεια και ένα προσωπικό στυλ της Έφη Μπίρμπα που μόνο θετικά μας εκπλήσσει από δουλειά σε δουλειά.

Don_7©Γιώργος Καπλανίδης

 «Οι άντρες του έργου περπατάνε σε συγκεκριμένες γραμμές με σταθερό σχετικά ρυθμό στο χώρο σταματώντας μόνο όταν η Ιωάννα Τουμπακάρη και η Δάφνη Αντωνιάδου τους ακουμπήσουν απαλά τη σέλα στον ώμο και πατώντας στην παλάμη τους θα καβαλήσουν την ωμοπλάτη τους και θα ιππεύσουν με έναν μοναδικό τρόπο πάνω στη σκηνή. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μία από τις πιο εντυπωσιακές κινητικές «οφθαλμαπάτες» της παράστασης  αλλά θα την ξεπεράσει η σύλληψη του τέλους.  Ενός τέλους όπου αιωρούμενος ο Άρης Σερβετάλης με το πραγματικών διαστάσεων άλογο του, που κατάφερε και ξεκόλλησε ο Αχιλλέας Χαρίσκος από το έδαφος,  ανεβαίνουν πλέον στην συγγραφική διάσταση του Θερβάντες. Η επιβολή έντονου σκοταδιού με ένα ίχνος φωτιστικού φόντου (φωτ.σχεδιασμός Γιώργος Καρβέλας) δημιουργεί ξεκάθαρες σκιές των ανθρώπων γύρω τους. Όλοι στέκονται ακίνητοι σε ένα ανατριχιαστικό θέαμα που απότομα θα διακοπεί για να μας επαναφέρει από το όνειρο στον πραγματικό κόσμο» 

γράφει η Άννα Κάντα  στην Duduka για την πρεμιέρα της παράστασης.

Don_1 ©Γιώργος Καπλανίδης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πρεμιέρα: 4 Οκτωβρίου 2018

Ημερομηνίες: 4 Οκτωβρίου – 14 Οκτωβρίου 2018, εκτός Τρίτης 9 Οκτωβρίου

Ημέρες παραστάσεων: Πέμπτη 4/10, Παρασκευή 5/10, Σάββατο 6/10, Κυριακή 7/10, Δευτέρα 8/10, Τετάρτη 10/10, Πέμπτη 11/10, Παρασκευή 12/10, Σάββατο 13/10, Κυριακή 14/10.

Ώρες παραστάσεων:  Πεμ.-Παρ.-Σαβ.-Τρ.-Τετ. 20:30 & Κυρ. 19:00

Διάρκεια: 120 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων:

Διακεκριμένη Ζώνη: 22€, Φοιτητικό-Ανέργων-Ατέλεια: 18€,

Α’ Ζώνη: 20€, Φοιτητικό-Ανέργων: 16€,

Β’ Ζώνη: 14€, Φοιτητικό-Ανέργων-Ατέλεια: 12€,

Γ’ Ζώνη (χαμηλής ορατότητας χωρίς αρίθμηση): 10€, Φοιτητικό-Ανέργων-Ατέλεια: 10€

 

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία-δραματουργία-σκηνογραφία-κοστούμια: Έφη Μπίρμπα

Κείμενα: Μιχαήλα Πλιαπλιά, Effi Rabsilber, Έφη Μπίρμπα

Επιμέλεια κειμένων: Μιχαήλα Πλιαπλιά

Σχεδιασμός φωτισμού: Γιώργος Καρβέλας

Συνθέτης-σχεδιασμός ήχου: Constantine Skourlis

Κατασκευή σκηνικών: Σωκράτης Παπαδόπουλος

Κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Μακαρούνη

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Έλληνα

Βοηθός σκηνογράφου: Μυρτώ Λάμπρου

Βοηθός ενδυματολόγου: Δάφνη Ηλιοπούλου

Τεχνικός υπεύθυνος: Χάρης Χαλκιόπουλος

Ερμηνευτές: Άρης Σερβετάλης, Αχιλλέας Χαρίσκος, Ιωάννα Τουμπακάρη, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Σοφία Γεωργοβασίλη, Δάφνη Αντωνιάδου, Κυριάκος Σάλης

Κινηματογράφηση trailer-teaser: Γρηγόρης Πανόπουλος | makeyourownfilms.com

Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης

Γραφιστική: Πασχάλης Ζέρβας | wolframgrafik

Εναερίτης-εκπαιδευτής αναρρίχησης: Βάιος Καραλάιος

Υπεύθυνες επικοινωνίας: Κατερίνα Αποστολοπούλου, Ευαγγελία Σκρομπόλα

Παραγωγή & Εκτέλεση παραγωγής: Rēs Ratio Network

 

 

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και είναι συμπαραγωγή του Rēs Ratio Network με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s