Είδαμε
Σχολιάστε

Χρηματίστε και θα απολαύσετε. Είδαμε Νικολάι Γκόγκολ στο Skrow Theater.

Ο θίασος  βρίσκεται στα καμαρίνια, ακριβώς πάνω από τη σκηνή. Οι ηθοποιοί ετοιμάζονται να μας παρουσιάσουν την κλασσική κωμωδία του Νικολάι Γκόγκολ. Σε μια μικρή πόλη όπου τίποτα δεν λειτουργεί σωστά, έρχεται η ενημέρωση πως καταφθάνει ένας επιθεωρητής, να επιθεωρήσει  τους πάντες και τα πάντα. Οι κάτοικοι τρομοκρατημένοι αρχίζουν να τον αναζητούν με στόχο να τον καλοπιάσουν και πάνω στον πανικό τους, πέφτουν σε λάθος άνθρωπο. Ο Χλεστιακόβ σιγά σιγά αντιλαμβάνεται πως τον πέρασαν για άλλον αλλά συνεχίζει τον ψεύτικο ρόλο του για να κερδίσει από αυτούς ό,τι περισσότερο μπορεί.

 

Όταν ο Γκόγκολ παρουσίασε για πρώτη φορά το έργο του, το 1836 πανικοβλήθηκε τόσο με την αυστηρή κριτική όσο και με τους επαίνους. Η καχυποψία του αυλικού περιβάλλοντος που τον αντιμετώπιζε ως επικριτή της γραφειοκρατίας, όσο και οι ύμνοι των κριτικών που τον είδαν ως τον «κοινωνικό κριτικό της Ρωσίας» ήταν οι βασικοί του προβληματισμοί. Ο ίδιος δεν ήθελε να δουν το έργο του μεταμορφωμένο σε «κοινωνική κριτική» ή σε «περιγραφή της ρώσικης πραγματικότητας». Ο Χλεστιακόβ είναι ένας ονειροπόλος ψεύτης, όπου σε τελευταία ανάλυση είναι ανίκανος να μπει στο παιχνίδι της διαπλοκής.  Δεν είναι τυχοδιώκτης ηθελημένα, δεν ξέρει γιατί χρηματίζεται, αλλά το κάνει. Αυτή είναι ίσως η θεμελιώδης διαφορά από του έργου από την δομή της φάρσας και οδηγεί πρώιμα στο θέατρο του παραλόγου.

Οι φανταστικές ιστορίες του Χλεστιακόβ είναι μια όαση στις μίζερες ζωές των υπολοίπων. Εκεί είναι όλα μαγικά. Όλα παραδεισένια. Εκεί οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί. Και «Εκεί» θέλουν να μεταφερθούν και οι υπόλοιποι ήρωες του έργου, που κρέμονται από τα χείλη του όταν αφηγείται τόσο γλαφυρά μια ονειρική εικόνα.  Στο πρόσωπο του Χλεστιακόβ οι κάτοικοι της πόλης βλέπουν έναν μεγάλο σωτήρα και οραματίζονται ένα σπουδαίο μέλλον.

Ο Πάνος Παπαδόπουλος με τον Γιώργο Παπαγεωργίου υπογράφουν αυτή τη διασκευή του έργου, σε μία παράσταση που επιχειρεί να αντιμετωπίσει την έλευση του “Επιθεωρητή” ως μια “ερωτική ιστορία”.  Οι χαρακτήρες έχουν μειωθεί σε πέντε, τον υποτιθέμενο επιθεωρητή και τον υποτακτικό του,  την οικογένεια με τον πατέρα, την μητέρα και την κόρη.  Κρατώντας ως άξονα την γνωστή ιστορία του Ρώσου απατεώνα Χλεστιακόβ και την έλευσή του στη μικρή επαρχιακή πόλη της Ρωσίας, δημιουργούν έναν φαντασιακό κόσμο όπου ο έρωτας και η απάτη συνυπάρχουν.

epitheoritis-2a©DominikiMitropoulou

Οι κινήσεις των ηθοποιών, τα παιχνίδια τους με τον μουσικό σε συνδυασμό με τα ξεκαρδιστικά ηχητικά εφέ που εύκολα δημιουργούν μόνοι τους συντελούν σε μία δημιουργική σκηνοθεσία που έπλασαν ο Γιώργος Παπαγεωργίου παρέα με την Έφη Χριστοδούλου. Όλοι οι ηθοποιοί (Μαρία Διακοπαναγιώτου, Θανάσης Ζερίτης, Πάνος Παπαδόπουλος, Μαρία Πετεβή, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος) ένας προς έναν είναι εξαιρετικοί, με τον Πάνο Παπαδόπουλο να δίνει ένα ρεσιτάλ στους μονολόγους του, όπως τον είχαμε συναντήσει ξανά και στο Έξυπνο Πουλί.  Φαίνεται ότι ο Παπαδόπουλος  χτίζει το δικό του χαρακτηριστικό προσωπικό στυλ στην κωμωδία, γεγονός που δεν περνά διόλου απαρατήρητο. Οι φωτισμοί (Αλέκος Αναστασίου) δίνουν τον απαραίτητο τόνο στον ρυθμό και το συναίσθημα της κάθε σκηνής, ενώ ο Γιάννης Λατουσάκης ως μουσικός πάνω στην σκηνή μας ταξιδεύει ζωντανά με τα τραγούδια του. Τα κοστούμια (Βασιλική Σύρμα) και το μακιγιάζ (Faleichyk Olga) είναι εκπληκτικά και αναδεικνύουν την εποχή του έργου, ενώ συγχρόνως λειτουργούν και ως επιπλέον κωμικά στοιχεία στην παράσταση.

Οι συντελεστές της παράστασης παρόλο που δεν κινούνται στο δρόμο της επικαιροποίησης, εντάσσουν  το προσωπικό τους χιούμορ μέσα στους ήρωες του Γκόγκολ. Χαρακτηριστική στιγμή στο τέλος της αφήγησης για την μαγική Πετρούπολη, οι ήρωες μαζί με το κοινό φαντάζονται εικόνες της Ρωσίας όταν ακούγεται η φράση:

 «Ποιος την χέζει τη Ρωσία; Εκεί στην Πετρούπολη.. Εκεί ζει η αγάπη μου.»

και ξαφνικά σκεφτόμαστε όλοι την «εξωτική» Πετρούπολη λίγο έξω από το κέντρο της Αθήνας. Μία ανατροπή που καταλήγει σε τρανταχτό γέλιο από όλους!

Ο Επιθεωρητής είναι μία παράσταση που προστίθεται στο σύνολο αξιοπρεπής δουλειάς που μέχρι τώρα μας έχει παρουσιάσει το Skrow Theater. Η ιδιαιτερότητα αυτής της παράστασης βασίζεται στην εξαιρετική διασκευή Παπαδόπουλου-Παπαγεωργίου. Το κοινό παρά το έντονο γέλιο σε όλη την παράσταση, φεύγει με ένα κόμπο στο λαιμό στο τελευταίο ενάμιση λεπτό της παράστασης. Επανερχόμαστε στην πραγματικότητα, ξεχνάμε τον κωμικό θίασο, και καρφωνόμαστε στο ακίνητο βλέμμα της οικογένειας που μένει μόνη να περιμένει, να περιμένει, να περιμένει.. Απάτες, γέλιο, συγκίνηση, δάκρυα, τραγούδι, ο Επιθεωρητής τα ‘χει όλα!

Κείμενο| Διονύσης Αναλυτής 

 

epitheoritis-6a©DominikiMitropoulou

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ 

Πρεμιέρα: Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2018

Παραστάσεις: Κάθε  Δευτέρα, Τρίτη & Τετάρτη στις 21:00
Διάρκεια:

Εισιτήριο: 12 € γενική είσοδος, 10 € φοιτητικό, μειωμένο, ομαδικό (για κρατήσεις άνω των 10 ατόμων), 8 € ανέργων/ΑΜΕΑ

Διεύθυνση: Αρχελάου 5, Παγκράτι

Τηλέφωνο και ώρες κρατήσεων: 210 7235 842 (ώρες 11:00 π.μ. – 14:00 μ.μ. και 17:00 μ.μ. – 20:30 μ.μ.)

 

 

 

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Στο site: www.skrowtheater.com

Στο τηλέφωνο: 2108938111

Στο δίκτυο καταστημάτων: Public

Στο ταμείο του θεάτρου: κάθε Τετάρτη, Παρασκευή & Σάββατο 17:00 – 20:00

& κάθε Κυριακή 11:00 – 14:00

 

site: http://www.skrowtheater.com

e-mail: press@skrowtheater.com

https://www.facebook.com/skrowtheater

 

https://twitter.com/skrowtheater

https://www.instagram.com/skrowtheater

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s